Credeva che il controverso leader di MISA fosse Dio e per lui ha sacrificato tutta la sua vita. Il drammatico racconto di una ex affiliata al Movimento per l’Integrazione dello Spirito nell’Assoluto

Ottobre 2013

Devotată până la sacrificiu lui Gregorian Bivolaru

Despre Gregorian Bivolaru s-au scris milioane de rânduri, dar parcă în fiecare zi mai apare ceva nou. O tânără din Galaţi, căreia, din motive lesne de înţeles, nu-i vom dezvălui identitatea, a ales să-şi abandoneze familia, prietenii şi conştiinţa pentru a intra în MISA şi pentru a-l urma pe Gregorian Bivolaru. „Pentru mine, Grig a fost Dumnezeu” Gălăţeanca i-a fost devotată cultului MISA timp de aproape 20 de ani. La început a fost doar simplu membru, iar după ce a căpătat încrederea „maestrului”, a fost trimisă să lucreze în Japonia, ca hostess. „Am fost convinsă că o fac pentru o cauză nobilă, nu pentru mine. Am crezut că ajut şcoala şi a fost din devoţiune pentru ˝maestrul˝ pe care îl consideram Dumnezeu. Pentru mine Grig (n.a. Gregorian Bivolaru) chiar a fost Dumnezeu timp de 20 de ani. Nu mi-a fost greu să plec în Japonia. Mi-a fost indusă toata chestia, ca şi cum ar fi venit de la mine. Iniţial, am avut două contracte în Japonia, ca hostess, iar când m-am căsătorit, am mai plecat o singură dată. Am depus faţă de Grig un jurământ că voi dona aproape toţi banii pe care îi primesc. Aveam dreptul să ne oprim doar 10%. Îmi era uşor, pentru că atunci nu erau foarte mulţi străini şi făceam banii foarte uşor, fără a face compromisuri. Îi juram pe Biblie că donez 90% din câştigul meu şi, chiar dacă nu făceam niciun contract, acest jurământ valora pentru mine de mii de ori mai mult ca orice act”, a spus fosta membră MISA. Toţi banii, dar şi cadourile pe care gălăţeanca le primea ajungeau la Gregorian Bivolaru. Se strângeau mii de dolari şi sute de grame de aur, iar fosta membră a cultului, la fel ca şi alte tinere, îşi oprea doar cât îi era necesar pentru a supravieţui. „În fiecare seară, coordonatorul grupului de fete organiza o întâlnire în care toate spuneam ce şi cât am primit. Întâi făceam o meditaţie cu mantră secretă, după care liderul grupului nota pe un caiet suma donată de fiecare fată. Banii, dacă erau până în 10.000 de dolari, îi aduceam noi în ţară şi îi dădeam lui Grig, fie îi puneam în cutii de bomboane de ciocolată şi le ascundeam printre haine. Când ˝maestrul˝ deschidea cadourile pe care noi le primeam de la clienţi, tot el era cel care alegea unul singur şi ni-l oferea nouă, înapoi. Totul rămânea la el, fără niciun fel de semnătură. Nu aveam nevoie de nicio dovadă de donaţie, pentru că aşa credeam că este că este normal să facem. Cred că numai de la mine a adunat peste 10.000 de dolari”, a mai adăugat fosta membră MISA. Opt ani de minciuni După câţiva ani de sacrificii, gălăţeanca şi-a dat seama că nu mai vrea să facă parte din această mişcare. S-a căsătorit şi a primit indicaţii clare de la Gregorian Bivolaru să nu devină mamă, pentru a nu-şi îndrepta atenţia spre copil şi a nu lăsa cultul pe locul doi.  Încet, încet, cu ajutorul celor dragi, fata a început „să deschidă ochii” şi să realizeze că, de fapt, este victima mai multor înşelătorii. „Mi-a venit foarte greu să accept că am fost minţită. Am fost sfătuită de Grig să deschid un curs de yoga în Japonia, aşa cum se predă la noi la MISA. Am fost foarte surprinsă să realizez că impactul nu este acelaşi. Dacă la noi se spunea, uite, ce beneficii ai prin yoga şi aveam stări de extaz, la japonezi nu a fost aşa. Ei sunt foarte mentali şi acolo se fac cursuri de yoga peste tot. Aşa am realizat că multe asane nu erau bine predate la curs, inclusiv Salutul Soarelui. Am fost nevoită să fac un curs acolo, timp de trei luni, ca să pot să-mi iau licenţa şi să pot desfăşura un curs oficial. Aşa mi-am dat seama că ceea ce fac eu este fals şi că trăiesc într-o lume falsă. Au venit oameni şi mi-au spus că ceea ce fac eu aduce mai mult a sectă şi a teoria conspiraţiei şi că yoga se ocupă cu altceva. I-am trimis bilete lui Grig în care îi spuneam cum este primită yoga în Japonia şi primeam răspunsuri că cei pe care i-am întâlnit sunt troglodiţi. Am conştientizat târziu că am greşit foarte mult faţă de soţul meu. Şi acum îmi cer iertare, dar el nici acum nu mă crede şi îmi spune că o aşa spălare de creier nu se termină cu una cu două”, a mai adăugat tânăra. Când a început să pună întrebări şi să ridice anumite probleme, gălăţeanca era marginalizată, iar „maestrul” îi trimitea bilete în care îi spunea că este „demoniacă”. „Nici măcar prietena mea cea mai bună, care m-a susţinut să fac multe acţiuni, nu a mai vorbit cu mine. Eu am fost dată afară din casă de soţul meu şi am rămas practic pe drumuri, dar am fost sfătuită să împrumut bani şi să susţin şcoala în continuare. În plus, în bar îmi minţeam clienţi că am părinţii bolnavi, ca să ne dea bani şi după ce am făcut toate aceste compromisuri, nimeni nu mai vorbea cu mine, pentru că puneam întrebări”, a mai adăugat femeia. Din păcate, aceasta a realizat abia în urmă cu trei ani că este minţită şi înşelată. „Acum trei ani am avut o depresie cumplită şi m-am şi îmbolnăvit de hernie. Soţul meu mă dăduse afară din casă. Era o perioadă când nu ştiam cum îmi voi plăti facturile. Am cerut ajutor ˝şcolii˝, dar nici nu s-au uitat la mine. Mi-au trimis doar 1.100 de dolari şi asta pentru că a insistat un avocat, care era cursant. Aşa am reuşit să vin acasă, pentru că ajunsesem să merg în baston din cauza herniei. Nu puteam să merg nici până la baie. Mi se spunea frecvent că sunt ˝demoniacă˝ şi că asta este karma. Asta era mentalitatea. Pe mine, Grig m-a minţit foarte mult. Am bilete care demonstrează asta. Când am realizat că ţinta principală sunt banii, mi-a venit greu să mai cred”, a mai spus fosta membră MISA. Gălăţeanca a pierdut tot: familie, bani şi prietenii. Deşi este convinsă că nu mai poate recupera aproape nimic din tot ce avea înainte de anul 2001, încearcă să ia viaţa de la capăt cu paşi mici.

 

Fonte: PresaGalati

http://www.presagalati.ro/devotata-pana-la-sacrificiu-lui-gregorian-bivolaru/44151.html

 

NOTA: Sul controverso leader di MISA vedi altri articoli in lingua rumena qui,

https://favisonlus.wordpress.com/?s=gregorian+bivolaru

 

NOTA 2) : Vedi anche articolo in lingua italiana sulle vicende inerenti il Movimento MISA nel nostro paese, qui

https://favisonlus.wordpress.com/2013/01/07/il-caso-misa-sulla-stampa-italiana-ed-estera/

 

 

Lascia un commento